niedziela, 23 września 2012

Domowe krówki kruche- obiecane ;)


   Ah te krówki, kruche czy ciągnące wszystkie są pyszne i przesłodkie, jedni kochają ciągutki-mordoklejki, inni za to ubóstwiają tą kruchą wersję, wychodząc więc na przeciw waszym potrzebom musiałam wykonać także tą kruchą wersję, tym bardziej, że tyle z was na nią czeka :) Nadal jednak jestem w fazie testowania czy z krówek ciągutek po czasie rzeczywiście wyjdą kruche pod wpływem krystalizacji cukru, który zaczyna kruszeć od zewnątrz , ale o rezultatach tego eksperymentu napisze z czasem, kiedy krówki się "zestarzeją" wyczekujcie, więc informacji na moim profilu na Facebooku !:) Tymczasem mam tutaj przed sobą idealne kruche krówki, delikatne a zarazem przesłodkie, wprost rozpływają się w ustach, więc delektowania się ich smakiem nie ma końca... zachęcam do wypróbowania tego przepisu wszystkim pasjonatom kruchych krówek !:)

Składniki: 
- 2 szk. mleka 
- 2 szk. cukru 
- pół kostki margaryny 
- 1 cukier waniliowy  

Przygotowanie:
  Do garnka wrzucamy margarynę, mleko oraz cukry. Mieszać tak długo aż masa będzie miała kolor brązowy, trwa to mniej więcej 1h, pod koniec gotowania zwiększyć gaz i mieszać energicznie. Masa jest gotowa gdy jest gęsta i szybko zastyga.Gotową masę wlać do przygotowanego naczynia (należy robić to dość szybko , bo masa szybko zastyga), kroić letnie, pakować w papierki lub włożyć do słoiczka.
Smacznego !
 Źródło inspiracji:Klik

20 komentarzy:

  1. łaaaa...! domowe krówki, uwielbiam ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam krówki! a takie serduszkowe są przepiękne, szkoda jeść!

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja kooocham te ciągutki :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. takie rozkoszne słodkie serca. w moim domu jest wielka wielbicielka krówek, na pewno byłabym zachwycona..;-))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja lubię kruche z zewnątrz i ciągnące się w środku ale te wyglądają przepysznie więc muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne! Jeszcze w takim słodkiem kształcie.

    OdpowiedzUsuń
  8. o tak krówki uwielbiam i pewnie i te by mi posmakowały.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam nadzieję, że mam wszystkie składniki w domu. Jutro koniecznie muszę zrobić!! Dziękuję za ten przepis!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, czekam na rezultaty ! :)

      Usuń
    2. Dziś robiłam! Niestety chyba za wcześnie przelałam masę i jest dosyć miękka, myślisz że da się to jeszcze uratować podgrzewając jeszcze raz?? Jak nie to chyba zrobię z moich powiedzmy 'krówek' nadzienie do cupcake'ów :) Dzisiaj zdecydowanie nieudany kulinarnie dzień, nie dość, że krówki nie wyszły to i jeszcze zakalca zaliczyłam :)

      Usuń
    3. Da się uratować, przelej masę do garnka jeszcze raz i gotuj tak długo aż zauważysz, że mocno zgęstniała, ja jak przelewałam moją masę do formy to musiałam się mocno spieszyć bo sama zastygała, właśnie taka musi być konsystencja:)

      Usuń
    4. Udało się :) Co prawda Twój komentarz przeczytałam dopiero po ratowaniu, ale dziękuję!! Pyszne są :)

      Usuń
    5. Super! :) cieszę się bardzo :)

      Usuń
  10. Muszę wypróbować Twój przepis. Pamiętam lata temu próbowałam zrobić krówki, ale niestety nic z nich nie wyszło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla pewności krówki można zrobić na patelni, wtedy będzie mniejsze ryzyko przypalenia :)

      Usuń
  11. jaaakie one cudowne! *.* a jakie pyszne zapewne!

    OdpowiedzUsuń